بک لینک

جستجو پیشرفته در وردپرس بدون افزونه

7515745841136215050135158431281405021883

با سلام

من خودم  شخصا دوست ندارم که از پلاگین برای رفع نیاز های سایت وردپرسیم استفاده کنم به چند دلیل ساده که یکی شون فشار آوردن بی خودی به سرور است به خاطر همین همیشه به دنبال کد هایی بودم که کار یک پلاگین را برای من بکند . خوب یکی از مسائل مهمی که در یک سایت مورد توجه است جستجو در آن است اما اکثر سایت ها در این زمینه خیلی کم کاری کرده اند و  معمولا از قدرت جستجو پایینی برخوردارند که این آزادی کم تری رو به کار بر میده . اما ما امروز  با چند خط کد php می توانیم این مسئله رو حل کنیم . این کار باعث می شود که کاربران ما بتوانند عمیق تر و با دقت بیشتری به پیدا کردن موضوعاتی که هستند باشند .

کاری که ما امروز خواهیم کرد درست کردن یکجور فیلتر برای فرم جستجو است . حتما اگر یک سرچ کوچک در گوگل کنید به پلاگین های زیادی بر می خورید اما اگر این مطلب را تا آخر بخوانید هیچ نیازی به آن ها نیست.

می تونید demo رو از تصویر زیر ببینید :

search-filter

 قدم اول : اضافه کردن فرم جستجوگر جدید به وردپرس

توضیحات : این کد را به Funaction.php قالب اضافه کنید. اگر همچین فایلی ندارید در پوشه قالب یکی با همین نام و پسوند php بسازید.

 قدم دوم : اضافه کردن متغیر ها

توضیحات : این کد را به Functions.php قالب اضافه کنید.

قدم سوم : معرفی فیلتر ها به وردپرس

تمامی کد های زیر را به Functions قالب اضافه کنید.

فیلتر اول : دسته بندی

فیلتر دوم : برچسب

فیلتر سوم : نویسنده

فیلتر چهارم : تاریخ(روز-ماه-سال)

ساخت فیلد جستجو (محل تایپ کلمه مورد نظر برای جستجو) :

 ساخت دکمه جستجو :

 قدم چهارم : ثبت جستجوگر جدیدمان در وردپرس

 قدم پنجم : نمایش فرم جستجوگر

خوب بعد از اینکه کد های بالا رو به Functions قالبتون اضافه کردید با استفاده از کد زیر می توانید فرم را در هر جایی که می خواهید به نمایش در بیاورید :

نکته :  در کد بالا از خط 5 تا 8 برای نمایش فیلتر ها است که اگر 0 باشد نمایش داده نمی شود و خط 9 هم مربوط به توضیحات هر فیلد است.( اگر به demo دقت کنید می بینید که بالای هر فیلد یک توضیح کوتاه در مورد آن داده شده .)

قدم آخر : استایل دادن به فرم

در این مرحله چون فرم ما ظاهر خوبی نداره ما باید یه استایل براش در نظر بگیریم که برای این کار کد های زیر رو به فایل style.css اضافه کنید تا ظاهر بهتری رو پیدا کنه .

نکته :  در کد css بالا برای زیبایی بیشتر به خط 8 با استفاده از خاصیت font-family یک فونت انتخاب کنید

امید وارم نهایت استفاده رو از این آموزش برده باشید . موفق باشید

منبع:سون لرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *