بک لینک

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی

wplogoblue-stacked-rgb

اینبار در خدمتتون هستیم با آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و شمسی به میلادی , حتما تا به حال براتون پیش اومده که بخواین ساعت و تاریخ رو در گوشه ی سایت قرار بدین یا اینکه تاریخ بروز رسانی مطالب سایتتون میلادی باشه و بخواین به شمسی تبدیلش کنید. کار بسیار آسونی هستش.

خوب ابتدا می خواهیم تاریخ پست ها رو رو که میلادی هستن رو به شمسی تبدیل کنیم برای این کار ابتدا افزونه ی جلالی رو نصب کنید می تونید از اینجا نسخه ی جدیدش رو دانلودش کنید بعد ازاینکه افزونه رو دانلود و نصب کردید یه بار نتیجه رو مشاهده کنید و ببینید که تاریخ سایتتون از میلادی به شمسی تبدیل شده یا نه. همون طور که میدونید تاریخ تو حالت های مختلفی نشودن داده میشه , خوب اگه با نصب افزونه تاریخ تبدیل شد که کار تمومه ولی اگه تبدیل نشد یا بعضی قسمت ها شده و بعضی قسمت ها نشده ( مثلا : تو فایل index صفحه ی اصلی شمسی نشون میده ولی تو ادامه مطلب single میلادی نشون میده ) برای این کار در پیشخوان وارد بخش افزونه ها بشید و افزونه ی جلالی رو پیدا کنید بعد از اینکه افزونه رو پیدا کردید زیر افزونه جلالی روی ویرایش کلیک کنید تا کد های افزونه رو براتون بیاره.

حال داخل کدها دو خط زیر را پیدا کنید :

1
2
//add_filter("get_the_date","mps_the_jdate",10,4);
//add_filter("get_the_time","mps_the_jtime",10,4);

می تونید در یک قسمت از کدها کلیک کنید و سپس کلیدهای ترکیبی ctrl+f رو بزنید تا صفحه ی جست و جوی مرورگرتون ظاهر بشه بعد کد بالا رو اونجا کپی کنید و find رو بزنید تا سریع تر کدها رو پیدا کنید.

بعد از اینکه کد ها رو پیدا کردید از اول هر دو اسلش ها رو بردارید // یعنی مثل کد زیر بشن:

1
2
add_filter("get_the_date","mps_the_jdate",10,4);
add_filter("get_the_time","mps_the_jtime",10,4);

کار تمومه تغییرات انجام شده رو بروزرسانی کنید و نتیجه رو مشاهده کنید.

برای مشاهده در اندازه ی اصلی بر روی تصویر کلیک کنید

screenshot-1

برای اینکه بخواهیم تاریخ و ساعت رو در مکانی از سایت به نمایش بزاریم که اغلب سایت ها بالای سایتشون میزارن به لینک نمایش تاریخ میلادی و شمسی در سایت برید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *