بک لینک

موبايلهايی با صفحه تاشو انقلابی بزرگ در دنیای فناوری

موبايلهايی با صفحه تاشو انقلابی بزرگ در دنیای فناوری

کارشناسان اظهار می دارند که این فناوری که درنهایت به ساخت گجتهای غیر قابل شکستن می انجامد، به زودی در ساعتی که شرکت اپل عرضه می کند و یا تبلتهای بزرگتر ارائه خواهد شد.سازندگانی چون شرکت سامسونگ با نمایش تلفن تاشو، تاکنون به ما تنها یک چشمه از دریای این فناروی را نشان داده اند.منتظر موبايلهايی با صفحه تاشو باشيد که انقلاب بزرگی در دنیای فناوری خواهد بود.
ورود پرسروصدای گجتهای پوشیدنی چون نمایشگرهای رایانه که به مچ دست بسته می شود و عینکهایی که روی صورت قرار می گیرند تنها یک گام در راستای صفحات بزرگتر انقلابی است که از قابلیت لوله شدن و تاشدن برخوردارند.
دستگاه های آینده با گجتهای سنگین، شکننده و ثابت امروز بسیار متفاوت خواهند بود و از صفحاتی برخوردار هستند که می توان آنها را به سطحهای غیر هموار چسباند، لوله کرد و حتی کشید تا بزرگتر به نظر برسند. اما تا رسیدن به این مرحله هنوز راه زیادی باقی مانده است.
جاناتان ملنیک تحلیلگر فناوری صفحات نمایش از شرکت لوکس ریسرچ اظهار داشت که عرضه این فناوری به بهشت طراحان تبدیل می شود.
تاکنون نمونه های اولیه متعددی از این فناوری ساخته و عرضه شده است.

موبايلهايی با صفحه تاشو انقلابی بزرگ در دنیای فناوری
صفحات جدید را  می توان به باریکی یک ورق کاغذ ساخت که به قدری انعطاف پذیر است که می توان دور یک دستگاه یا ساختار پیچد.
شرکت سامسونگ الکتریک از کره جنوبی امسال یک صفحه نمایش را به نمایش گذاشت که از یک طرف کش می آید، اما هنوز هم موانع در این راه باقی هستند. غلبه به مسائل تکنیکی، درک چگونگی تولید انبوه این محصولات با قیمت پایین و دستگاه های متقاعد کننده ای که برای کاربران جذاب باشد از جمله موانع و مشکلات این عرصه است.
فناوری صفحات نمایش هنوز تحت تسلط صفحات کریستال مایع (LCD) است که نیازمند یک نور پس زمینه است که بین دو ورق شیشه قرار گرفته و در وزن دستگاه از لپ تاپ تا تبلت نقش به سزایی دارد.

موبايلهايی با صفحه تاشو انقلابی بزرگ در دنیای فناوری
کوین موریشایج مهندس سابق در شرکت سیکو، هیولت پکارد و پلم اظهار داشت: قسمت اعظم وزن یک تبلت در ساختار شیشه ای صفحه نمایش است و ساختار پشتیبان اطراف آن برای ممانعت از شکستن است.
درحال حاضر تسلط ال سی دی ها توسط دیود گسیل نور اورگانیک (OLED) مورد تحقیق قرار گرفته اند، چرا که آنها نیاز به نور پس زمینه ندارند، روشن تر هستند، زاویه نمایش وسیعتری داشته، تضاد رنگی خوبی دارند و می توان آنها را با لایه های معدودی ساخت.

موبايلهايی با صفحه تاشو انقلابی بزرگ در دنیای فناوری
درحالی که او ال ایی دی و پلاستیک می تواند فناوریهای مناسبی در این عرصه باشد، اما آنها در کنار هم می توانند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشند به طور مثال آنها به پوششهای محافظی نیاز دارند که بتواند لایه ها را از نفوذ اکسیژن و رطوبت در امان نگاه دارد.
این درحالی است که ساخت و عرضه این صفحات جدید تضمین کننده موفقیت در فروش نیست، برای مثال شرکت سونی در سال 2007 او ال ایی دی هایی با قابلیت انعطاف پذیری تولید کرد اما شش سال پس از آن این صفحات هیچ چیز جدیدی برای عرضه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *