بک لینک

تهدید باگ امنیتی جدید برای میلیون‌ها سیستم اندرویدی

تهدید باگ امنیتی جدید برای میلیون‌ها سیستم اندرویدی

باگ جدید اندروید می‌تواند مشکلات امنیتی جدی برای بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها به وجود بیاورد.

این باگ در یکی از سرویس‌های شرکت کوالکام وجود دارد. لازم به ذکر است که این شرکت تراشه‌های مختلفی برای تعداد زیادی از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تولید کرده است. مجرمان اینترنتی می‌توانند به وسیله‌ی این باگ کاری کنند تا برنامه‌ها به صورتی که کاربر متوجه نشود، پیام کوتاه ارسال کنند، تماس تلفنی برقرار کنند یا حتی صفحه گوشی را قفل کنند تا کاربر دیگر به اطلاعاتش دسترسی نداشته باشد.

سازمان تحقیقاتی FireEye به تازگی متوجه این باگ شده و اطلاعات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. این باگ می‌تواند مشکلات زیادی را برای سیستم‌های اندرویدی به وجود بیاورد و کاربران هم نمی‌توانند برنامه‌هایی که موجب این اتفاق می‌شوند را متوقف کنند.

سازمان FireEye در دی ماه شرکت کوالکام را از وجود این باگ آگاه کرده و این شرکت هم در فروردین ماه مشکل را برطرف کرده است. همچنین شرکت گوگل با عرضه‌ی بروزرسانی جدید برای گوشی‌های نکسوس این باگ را برطرف کرد.

این باگ روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید کیت کت یا قدیمی‌تر تاثیر کمتری دارد؛ اما روی گوشی‌هایی که با اندروید 5 یا 6 عرضه شده‌اند، خطرات جدی‌تری را به وجود می‌آورد. برای اینکه مطمئن شوید بروزرسان برطرف کردن این باگ برای گوشی یا تبلت شما عرضه شده، به قسمت تنظیمات و About phone بروید. در این قسمت منوی Android security patch level را پیدا کنید. اگر تاریخ آن 1 می سال 2016 بود، گوشی شما در برابر این باگ ایمن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *