بک لینک

باتری موبایل خود را پیامکی شارژ کنید!

 باتری موبایل خود را پیامکی شارژ کنید!

افراد ساکن مناطق خارج از شبکه برق اکنون می‌توانند برق لازم برای شارژ تلفن همراه خود را تنها با ارسال یک پیامک بدست آورند.
شرکت مستقر در لندن «Buffalo Grid» یک ایستگاه شارژ تلفن همراه خورشیدی را معرفی کرده که با پیامک برای کمک به ساکنان مناطق روستایی در کشورهای در حال توسعه بخصوص در آسیا و آفریقا که برق بطور نامنظم وجود داشته، فعال می‌شود.
در تعاونی قهوه کونوکوئی در اوگاندا، جولیت نادوتو این دستگاه جدید را با معرفی خدمات آن برای دهکده خود مورد استفاده قرار داده و روزانه بین 18 تا 20 تلفن همراه را شارژ می‌کند.ضعف یا نبود شبکه برق برای کشاورزانی که به تلفن همراه خود در به‌روزرسانی اطلاعات قیمت بازارهای نزدیک و دور نیاز دارند، مشکلاتی ایجاد می‌کند.
ساکنان این دهکده در زمان قطع برق مجبورند کیلومترها مسیر را به یک شهر نزدیک جهت دستیابی به ایستگاه شارژ تلفن که نیروی آنها از ژنراتورهای دیزلی یا پنلهای خورشیدی تامین شده، طی کنند که معمولا هزینه‌بر است.در اوگاندا شارژ یک تلفن همراه 500 شیلینگ اوگاندا یا حدود 0.20 دلار بوده که هزینه بالایی محسوب می‌شود.
فناوری اولیه شرکت Buffalo Grid که اخیرا در اوگاندا مورد آزمایش قرار گرفته، امید جدیدی برای این روستائیان محسوب می‌شود.
یک پنل خورشیدی 60 واتی پیل را که بر روی یک دوچرخه به دهکده منتقل می‌شود، شارژ می‌کند. این پیل، برق را با استفاده از شیوه‌ای موسوم به ردیابی نقطه حداکثر توان از پنل خورشیدی استخراج می‌کند.
بازده برق یک پنل خورشیدی به شرایط محیطی مانند دما و میزان نور خورشید و همچنین مقاومت مدارهای متصل به آن بستگی دارد. شیوه ردیابی نقطه حداکثر توان بر این شرایط نظارت داشته و مقاومت را برای اطمینان از حداکثر بازده ممکن برق در هر زمان تغییر می‌دهد.
بهترین بخش این دستگاه، شیوه‌ای است که برق ذخیره شده برای شارژ یک تلفن همراه آزاد می‌شود. مصرف‌کننده یک پیامک ارسال می‌کند. با دریافت این پیام، یک چراغ ال‌ای‌دی بر روی یک پریز در پیل روشن شده و آمادگی خود برای شارژ تلفن را نشان می‌دهد.
در تعاونی قهوه اوگاندا، هر پیامک با هزینه 110 شیلینگ منجر به 1.5 ساعت شارژ تلفن همراه می‌شود. یک دستگاه کاملا شارژ شده می‌تواند برای سه روز دوام داشته و نیروی 30 تا 50 تلفن را بطور روزانه از 10 نقطه شارژ خود تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *