بک لینک

نحوه استفاده از RSS

e55925050a0d028a016ff2d9fee9c65c

پرسش ها مکرر کاربران ما را بر آن داشت تا نحوه استفاده از RSS را در این قسمت بصورت جزیی و در آینده بصورت کاملتری توضیح دهیم.
جهت مشاهده مقدمه ای مربوط به RSS و معرفی آن به این صفحه مراجعه کنید.

راههای زیادی برای استفاده از RSS وجود دارد که ما در اینجا از ساده ترین روش ها شروع می کنیم.

درمرورگرهای مختلف از جمله Internet Explorer و Firefox مکانی مخصوص فید های RSS قرار دارد که لیستی از فید های ثبت شده شما را نشان میدهد. با بروز رسانی این لیست ، چنانچه سایتی حاوی مطالب جدید باشد ، فید RSS آن سایت در آن قسمت با دیگر فیدهای به روز نشده موجود متمایز خواهد بود و شما می توانید با مراجعه به RSS آن سایت ، مطالب جدید را مشاهده کنید.
ابتدا شرح می دهیم چطور می توان فید RSS یک سایت را در لیست اشتراک های خود در مرورگرمان ذخیره کنیم:
پس از ورود به سایت مورد نظر، روی لینک RSS مربوط به آن سایت کلیک کرده (برای مثال روی لینک RSS این سایت کلیک کنید) و یک صفحه ساده سفید رنگ که هیچ ظاهر گرافیکی ندارد را خواهیم دید که مطالب سایت در آن درج شده است. در بالای صفحه کادر زرد رنگی می بینید که در آن لینکی مربوط به مشترک شدن در فید RSS آن سایت وجود دارد : Subscribe to this feed
بعد از کلیک روی این این لینک و ثبت RSS آن سایت در مرورگرتان می توانید از قسمت خبرخوان مرورگر ، فید ها را دید و از به روز شدن سایت های مشترک شما اطلاع پیدا کرد.
توجه داشته باشید که قسمت لیست فیدها در هر مرورگر و در نسخه های مختلف با هم فرق دارند. برای مثال در Internet Explorer 7 قسمت RSS Feed را با کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+J می توان دید. با کلیک راست روی هر فید ثبت شده در آن لیست و به روز کردن آن (Refresh) چنانچه سایت حاوی مطلب جدید باشد عنوان سایت درشت خواهد بود و درصورت عدم وجود مطلب جدید ، عنوان فید بصورت معمولی باقی می ماند.
در مرورگر Firefox 2 & 3 پس از ثبت فید ، در قسمت Bookmark فید ها قابل مشاهده است و با همان روش برای به روز کردن (Refresh) ، از خبرخوان مرورگر میتوان استفاده کرد.

پس به جای سر زدن به همه سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود و اتلاف وقت ، اول فید های آنها را به روز کنید و بعد از آگاهی از وجود مطالب جدید در آنها ، به سایت ها رجوع کنید.

چنانچه لینک RSS وبلاگ ها در صفحات آنها وجود ندارد از لینک های زیر استفاده کنید :

برای سیستم میهن بلاگ http://WEBLOG.mihanblog.com/post/rss
برای سیستم پرشین بلاگ http://WEBLOG.persianblog.ir/rss.xml
برای سیستم بلاگفا  http://WEBLOG.blogfa.com/rss.aspx
برای سیستم بلاگ اسکای http://WEBLOG.blogsky.com/rss
به زودی توضیحات بیشتری درمورد سرویس های مختلف خبرخوان ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *