بک لینک

پشتیبان گیری از مطالب

31

حتما چیزهایی در مورد حذف شدن وبلاگ ، هک شدن ، مسدود شدن و یا انتقال مطالب از سیستمی به سیستم دیگر را شنیده اید. بسیاری از افراد چندین سال به گردآوری مطالب می پردازند و ناگهان در یک اتفاق همه چیز را از دست می دهند و ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را متحمل شوند!
یکی از قابلیت هایی که باید همه سیستم های مدیریتی برای سایت یا وبلاگ دارا باشند ، امکان پشتیبان گیری از مطالب شماست. مزیت های پشتیبان گیری از محتوای سایت یا وبلاگ شما بسیار زیاد هستند پس اگر هنوز اقدام به این کار نکردید حتما این کار را انجام دهید.
اگر مطالب وبلاگ شما به دلایل مختلفی از دست رفت شما قادرید با داشتن فایل پشتیبان ، مطالب را مجدد به وبلاگ برگردانید ، البته باید دید در سیستم مدیریتی سایت یا وبلاگ شما امکان برگرداندن فایل پشتیبان و بازسازی مطالب چگونه پیشبینی شده باشد.
در سیستم میهن بلاگ شما قادرید فقط از مطالب ، فایل پشتیبان دریافت کنید و در زمان دیگر آن مطالب را به وبلاگ بازگردانی کنید ، اما در سیستم بلاگفا و پرشین بلاگ تنها امکان پشتیبان گیری بصورت متنی برای مطالب منتشر شده وجود دارد و برای بازیابی مطالب باید دستی تمام مطالب را خودتان یکی یکی ارسال کنید. سیستم وردپرس قابلیت بهتری را نسبت به همه دارد بطوریکه شما می توانید از مطالب ، نظرات ، پیوندها و … پشتیبان تهیه و به راحتی آنرا بازیابی کنید.
پس فراموش نکنید بطور مستمر از مطالب سایت یا وبلاگتان پشتیبان بگیرید تا با از دست دادن آرشیو مطالبتان دچار نگرانی و ناراحتی نشوید.
قابلیت پشتیبان گیری تنها برای استفاده در روز مبادا نیست بلکه افرادی که می خواهند از یک سیستم وبلاگ به یک سیستم دیگر نقل مکان کنند از این امکان استفاده می کنند. این روش برای سیستم وردپرس پرکاربرد تر از بقیه سیستم های وبلاگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *