بک لینک

بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو (SEO)

Bloggeo

دوستان بسیار زیادی می‌پرسند که چطور می‌شود پیج رنک خود را افزایش داد و در صفحات اول نتایج جستجو در سایت هایی مثل گوگل و یاهو ، سایت یا وبلاگ خود را مشاهده کرد.در این بخش ۵ نکته مهم را یادآوری می کنیم.
حتما شما می‌دانید که پیج رنک چیست؟
Rank یک معیار است که ما به صورت یک عدد صحیح بین ۰ تا ۱۰ می‌بینیم و گوگل به وسیله آن صفحات را مرتب می‌کند. به عبارتی هر چه Page Rank بالاتر، در موتور جستجوی گوگل در جای بهتر!

تنها سایتهای بسیار کمی هستند که PageRank آنها ۱۰ باشد و این یک پیج‌رنک فوق‌العاده محسوب می‌شود. پیج رنک معمولا بسته به پیشرفت سایت ، آمار بازدید ، وجود لینک سایت شما در سایت ها و سابقه فعالیت سایت شما ، گاهی چند ماه یکبار و گاهی سالانه تغییر می یابد.
توجه دارید که ما پیج رنک بالا را فقط برای بیشتر در نتایج جستجو پیدا شدن می‌خواهیم و هیچ مزیت دیگری ندارد ، پس نکات زیر در این مورد بیشتر به شما کمک می‌کند.

۱- به محتویات توجه کنید !
اگر بخواهیم بگوییم عامل اصلی موفقیت در این زمینه چیست مسلما باید صحبت از کیفیت محتوا کرد. موتورهای جستجو هیچ‌گاه وبلاگی را که یک پست نوشته است را دوست ندارند. این عامل به شدت در بالا بردن محبوبیت شما می‌تواند کارساز باشد. از سویی اگر کیفیت مطالب بالا نباشد لینک‌ مطالب شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود. گوگل و دیگر موتورهای جستجو بالاخره می‌فهمند مطالب شما به درد بخور است که این همه توسط افراد مختلف به دیگران توصیه می‌شود. این خودش یک نکته مهم است.
مهم‌تر از همه این‌ها اینکه اگر محتوای شما کیفیت نداشته باشد بازدیدکننده‌ای که یک بار به وبلاگ شما آمده است مشتری دائم شما نمی‌شود و این خودش عاملی خواهد بود برای این که شما رسما در وبلاگنویسی شکست خورده باشید.

۲- پیش‌بینی کردن آنچه کاربران به دنبال آنها می گردند !
همیشه استفاده مهم کاربران از موتورهای جستجوگر، پیدا کردن اطلاعاتی درباره وقایع روز ، موضوعات کاربردی و خدمات رایگان است. زمانی که بازدیدکنندگان و مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو برای پیدا کردن محصولات و سایت ها استفاده می کنند، از مجموعه ای ازکلمات یا اصطلاحات استفاده می کنند، که عموماً کلمات کلیدی یا Keywords نامیده می شوند، در نتیجه شما باید بفهمید که آنها چه کلمات کلیدی را در رسیدن به هدفشان بکار می برند.
پس سعی کنید با شناسایی کلمات کلیدی که در بیشتر در موتورهای جستجو ثبت می شوند و بکار بردن در وبلاگ یا سایت خود ، بیشتر در لیست نتایج جستجو قرار بگیرید.

۳- در نگارش تیتر مطالب ابتکار به خرج دهید !
تیتر برای موتور جستجوگری چون گوگل تاثیر عمیقی دارد. موتورهای جستجوگر به شدت دنبال تیتر شما در پشت صحنه وبلاگ‌تان هستند. سعی کنید در نوشتن تیتر ها از کاربردی ترین کلمات استفاده کنید. همچنین استفاده از تگ ها یا برچسب ها برای مطالبتان بسیار در این زمینه مفید است. موتورهای جستجوگر برای این که بفهمند نکته مهم پست شما چیست آنها را نمی‌خوانند. بیشتر به تگ‌ها توجه می‌کنند.
همچنین به نظر می‌رسد موتورهای جستجوگر به کلمه اول تیتر بیشتر از کلمات دیگر بها می‌دهند. این شاید نکته مهمی باشد. پس سعی کنید این قضیه را نیز رعایت کنید.

۴- لینک به وبلاگ یا به مطالب شما
اگر شما در قسمت محتوا خوب کار کرده باشید وبلاگ‌های دیگر رغبت نشان می‌دهند که به پست‌های شما لینک بدهند. این یک عامل بسیار مهم است که جز با محتوای خوب میسر نمی‌شود.
یک نکته مهم که نباید از نظر دور بماند این که تاثیر لینک در درون پستهای شما اصلا با تاثیر آن در سایدبار و … قابل مقایسه نیست. لینک‌هایتان در پستهای دیگران را دست کم نگیرید !
کسانی که تبادل لینک می‌کنند تنها راه بالا بردن پیج‌رنکشان را در این بخش می‌جویند. اما این کافی نیست. باز هم محتواست که به شما کمک می‌کند. اگر محتوای درست و حسابی داشته باشید در این بخش هم، مانند قسمت لینک به پست‌های شما ، موفقیت از آن شماست.
ضمنا هرچه سایت ها یا وبلاگ های بزرگتری شما را لینک کنند، در موتورهای جستجو جایگاه بهتری خواهید داشت.

۵- از کدهای نامرغوب استفاده نکنید !
نکته ای که صاحبان سایت ها به خصوص دارندگان وبلاگ باید به آن توجه کنند در بکار بردن کدهای جانبی مثل کد موزیک، کد موس و دیگر کدهای جاوا اسکریپت هست. استفاده بیش از اندازه از این کدها یا کدهای نا معتبر و مشکل دار ( اگر در پایین صفحه در نوار Status bar علامت زرد رنگ هشدار را دیدید متوجه شوید که قالب سایت یا وبلاگ شما در کدنویسی دچار مشکل است ) که موجب عدم امکان دسترسی آسان موتورهای جستجو خواهد شد شما را در قرار گیری در نتایج بهتر جستجوها عقب خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *