بک لینک

انتقال وجه با امواج صوتی ممکن شد

 انتقال وجه با امواج صوتی ممکن شد

مدتی پس از انتشار شایعاتی در رابطه با این اپلیکیشن، بالاخره گوگل این برنامه کاربردی را با نام Tez در سرویس گوگل پلی در هند منتشر کرد.

 

این اپلیکیشن یک برنامه رایگان است که به حساب‌های بانکی کاربران متصل شده و امکان خرید حضوری و آنلاین و جابجایی وجوه را به شیوه امن فراهم می‌کند.

 

نکته جالب توجه در رابطه با این اپلیکیشن استفاده از امواج فراصوت برای تایید انتقال وجه است است که کاربر را از استفاده از فناوری NFC بی‌نیاز می‌کند.

 

برای انتقال وجه در این روش کافی است گوشی‌های هوشمند دو فردی که قرار است انتقال وجه بین آنها انجام شود در نزدیکی هم بوده و Tez در هر دو گوشی نصب شده باشد تا با انتقال امواج فراصوت این انتقال صورت بگیرد.

 

این فناوری همانند QR کدهای تصویری عمل می‌کند با این تفاوت که این بار به جای تصویر از پردازش امواج فراصوت استفاده می‌شود و عملا یک QR صوتی این کار را انجام خواهد داد.

 

گوگل نسخه اندرویدی و iOS این برنامه را که به رابط انتقال وجه بانکی(UPI) متصل شده در اختیار کاربران قرار داده است.

 

استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و گوگل هیچ هزینه‌ای از کاربران برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کند.

 

در حال حاضر محدودیت‌هایی برای تعداد تراکنش‌ها و مبلغ پول به صورت روزانه قرار داده شده است و کاربران در روز می‌توانند 20 تراکنش تا سقف 100 هزار روپیه داشته باشند.

 

گوگل پیش از این از QR صوتی برای برقراری ارتباط بین وسایل هوشمند استفاده کرده بود اما این اولین بار است که از این فناوری برای انتقال وجه استفاده می‌شود.

 

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این فناوری استفاده از امواج فراصوت است که نسبت به دیگر فناوری‌های ارتباطی مانند بلوتوث و یا QR تصویری پیچیدگی کمتری داشته و سریع‌تر نیز هست.

 

این اپلیکیشن در هند راه‌اندازی شده است اما گوگل نام آن را به عنوان یک برند تجاری در فیلیپین و اندونزی نیز ثبت کرده است تا هر چه سریع‌تر استفاده از آن را در دیگر کشورهای آسیایی گسترش دهد.

 

تخمین زده می‌شود در هند حدود 300 میلیون گوشی هوشمند وجود داشته باشد که این کشور تبدیل به یک بازار گسترده برای فناوری‌های موبایلی کرده است.

یک دیدگاه برای “انتقال وجه با امواج صوتی ممکن شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *