بک لینک

6 ویژگی کلیدی که اپل باید به آیفون 8 اضافه کند

 6 ویژگی کلیدی که اپل باید به آیفون 8 اضافه کند

اپل در چند سال گذشته بیشتر توجه خود را بر روی نازک تر و سبک تر ساختن آیفون ها معطوف کرده و این در حالی است که فقدان برخی از ویژگی های کلیدی عده ای از کاربران آیفون را به خرید گوشی های اندرویدی سوق می دهد .

 

کارشناسان بازار گوشی های هوشمند معتقدند که اهالی کوپرتینو برای تداوم رقابت با گوشی های اندرویدی نیاز دارند تا 6 ویژگی کلیدی را به خانواده آیفون ها اضافه کنند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.

 

1- فناوری شارژ سریع 

بر خلاف فناوری شارژ بی سیم که فعلاً در حد یک ویژگی فانتزی و تبلیغاتی است، فناوری شارژ سریع امروزه از محبوب‌ترین و نیز کاربردی‌ترین ویژگی‌های جدیدی است که در ساخت گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود، شایعاتی وجود دارند که به احتمال وجود فناوری شارژ بی سیم در آیفون 8 اشاره می‌کنند و این در حالی است که آخرین نسل آیفون‌ها هنوز از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی نمی‌کنند و کاربر مجبور است تا به منظور شارژ کردن گجت خود آن را ساعت‌ها به پریز برق متصل نگه دارد.

 

.علاوه بر کاهش زمان شارژ کامل باتری ، فناوری شارژ سریع به کاربر اجازه می دهد تا در شرایط اضطراری تنها با چند دقیقه شارژ کردن گجت میزان باتری مورد نیاز برای چندین ساعت کار کردن با آن را تامین کند ، در شرایطی که اکنون اکثر گوشی های هوشمند رده بالا و نیز تعدادی از گوشی های میان رده بازار از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند ، عدم وجود این ویژگی در آیفون ها غیر قابل قبول بوده و انتظار داریم تا در آیفون بعدی شاهد به کارگیری این ویژگی کلیدی باشیم.

 

 

2- استفاده از صفحه نمایش مقاوم در برابر ضربه 

در این مسئله که صفحه نمایشGorilla Glass  مقاومت بالایی در مقابل سقوط بر روی سطوح سخت را دارد شکی نیست اما باید به این نکته توجه داشت که برای ساخت صفحه نمایش Gorilla Glass هنوز از شیشه استفاده می شود و شکسته شدن هم از ویژگی های ذاتی شیشه است.

 

با توجه به شایعات مطرح شده در مورد استفاده از شیشه در ساخت قاب پشتی آیفون 8 به منظور به کارگیری فناوری شارژ بی سیم ، بدیهی است که احتمال شکسته شدن آیفون 8 در اثر سقوط دو چندان خواهد شد.

 

استفاده از یاقوت کبود در تولید صفحه نمایش آیفون 8 می تواند خبر فوق العاده ای باشد ، ولی اگر اپل نمی خواهد از یاقوت کبود استفاده کند به کارگیری صفحه نمایش هایی مقاوم همچون صفحه نمایشی که شرکت موتورولا برای تولید گجت Motorola Droid Turbo 2 از آن استفاده کرد نیز می تواند رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

 

 

3- درگاه کارت حافظه Micro SD 

یکی از عمده ترین انتقادات کاربران گوشی های هوشمند در مورد آیفون ها ، عدم وجود درگاه کارت حافظه Micro SD در آنهاست ، در واقع اپل با عرضه آیفون ها در ظرفیت های داخلی متنوع کاربر را مجبور می کند تا برای در اختیار داشتن چند گیگابایت فضای بیشتر هزینه زیادی را بپردازد در صورتی که کاربر با استفاده کارت حافظه Micro SD می تواند با پرداخت هزینه فوق العاده معقول تری به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات دسترسی پیدا کند ، اینطور که از شایعات بر می آید ممکن است آیفون امسال و یا آیفون 8 قیمتی معادل و یا حتی بالاتر از یک لپ تاپ MacBook Pro  داشته باشد پس بهتر است اپل در سیاست های سخت گیرانه خود تجدید نظر کرده و امکانات بیشتری را به این گجت گران قیمت اضافه کند.

 

 

4- استفاده از دوربین هایی با رزولوشن بالاتر 

استفاده از دوربین 12 مگاپیکسلی در گوشی های گران قیمتی مثل آیفون ها خیلی رضایت بخش نیست و با وجود به کار گیری دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس هنوز هم جای زیادی برای پیشرفت کیفیت دوربین آیفون ها وجود دارد؛انتظار داریم تا دقت دوربین آیفون بعدی پیشرفت قابل توجهی را نسبت به نسل فعلی نشان دهد.

 

البته می دانیم که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط یک دوربین فقط در گرو تعداد پیکسل ها نیست،اما نهایتا دوربین با دقت بالاتر می تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند و نتیجه آن عکس هایی زنده تر هستند که ویرایش و اصلاح آنها آسان تر خواهد بود.

 

 

5- حافظه رم بیشتر

3 گیگابایت حافظه رم استفاده شده در آیفون 7 قابل قبول بود اما در صورت  افزایش احتمالی مقدار حافظه رم در آیفون 8 کاربران می توانند تعداد نرم افزار های بیشتری را به صورت همزمان اجرا کرده و تجربه بهتری از مولتی تسکینگ پیدا کنند ، علاوه بر افزایش بهره وری در بحث مولتی تسکینگ ، به کار گیری حافظه رم بیشتر سیستم عامل گوشی را قادر می سازد تا با سرعت و دقت بیشتری به پردازش عکس های ثبت شده توسط دوربین گجت بپردازد.

 

 

6- عرضه یک داک که بتواند آیفون را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کند .

شرکت سامسونگ اخیرا داکی با نام تجاری  Dexرا به بازار عرضه کرد که به کاربر اجازه می دهد گوشی گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس خود را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کند و با توجه به استقبال گسترده بازار از این محصول جدید سامسونگ به نظر می رسد که اپل نیز باید به فکر طراحی و تولید محصولی مشابه باشد ، کاربران با خرید داک Dex می توانند کیبورد ، موس و حتی مانیتور را به گوشی خود متصل کرده و از گجت خود به عنوان یک کامپیوتر استفاده کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *