بک لینک

کف کاذب چیست؟ آشنایی با کف کاذب فولادی و آلومینیومی

کف کاذب معمولا به قطعات پیش ساخته که روی کف اصلی ساختمان نصب میگردد گفته میشود.  کف کاذب شامل سه قطعه : تایل ، پایه و استرینگر است . معمولا  به جهت رعایت ایمنی این قطعات از مواد نسوز مثل فلزات ساخته شوند که در میان آنها آلومینیوم و فولاد رایج تر هستند. از ویژگی های کف کاذب را میتوان به ایجاد محل مناسب برای عبور دادن منصوبات مکانیکی و برقی با امکان دسترسی آسان به آنها در دوره ی  بهره برداری و سبک سازی وزن ساختمان نام برد.

کف  کاذب فولادی

کف کاذب فولادی از انواع کف های کاذب است که مانند سایر آنها باید متناسب با ویژگی ها و مزایا و معایبش در ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

از بارزترین ویژگی های کف کاذب فولادی ، قیمت پایین تر نسبت به انواع مشابه و همینطور قدرت تحمل بار زیاد آن است. این دو ویژگی موجب شده برخی شرکت های مجری کف های کاذب بدون توجه به سایر پارامترها از آن در اغلب پروژه ها استفاده نمایند که قطعا نتایج رضایتبخشی نخواهد داشت.

کف کاذب فولادی نسبت به کف کاذب آلومینیومی قدرت بسیار بیشتری دارد و به دلیل تحمل بار بالایی که دارد بهتر است در مکان های پر تردد و یا مکان هایی که فضای کف اتاق نیازمند تحمل بار بالاتری ست، مثل ادارات، مراکز کامپیوتر و اتاق های سوییچینگ مخابراتی استفاده شود. بعلاوه روکش های آنتی استاتیک برای این نوع از کف های کاذب مزید بر علت هستند تا در این مراکز عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

انواع کف کاذب فولادی

با توجه به این که می توان فضای بین تایل های کف کاذب را پر کرد و یا خالی گذاشت، کف کاذب فولادی به دو نمونه ی کلی، تو پر و تو خالی دسته بندی می شود که در هر کدام تحمل فشار بار متمرکز و گسترده تا حدودی متفاوت است. اگر با کف ها کاذب آشنایی لازم را ندارید پیشنهاد میکنیم مطلب کف کاذب چیست را نیز مطالعه کنید.

در نمونه ی تو پر، فضای بین دو تایل با ماده ی کامپوزیت، سیمان سبک یا مواد تزریقی سیمان، آلومینا، فرمالدئید، و پلی اتیلن پر می شود که موجب استحکام بالای این محصول خواهد شد.

تعویض و نگهداری این نوع از کف های کاذب به سهولت انجام می شود و جنس آن نیز به گونه ایست که با وجود داشتن ویژگی طول عمر بالا ، در صورت نیاز به راحتی قابل بازیافت است.

کف کاذب آلومینیومی

مصالح به کار رفته در کف کاذب آلومینیومی در دوام و کارایی آن تاثیرگذار است، در آن می‌باشد. کف های کاذب آلومینیومی یکی از پر کاربردترین انواع کف کاذب در کشور هستند و به روش ریخته گری دایکست تولید می شوند. که موجب تراکم بالای این محصول شده و باعث می شود تحمل فشار بالایی داشته باشد.

کف کاذب آلومینیومی سبک تر از کف کاذب فولادی بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد. ظرافت و زیبایی، وزن کم، تنوع در طراحی و قابل بازیافت از ویژگی های اصلی کف کاذب آلومینیومی است.

مزایای استفاده از کف کاذب آلومینیومی

۱- از آن‌جایی که کف کاذب آلومینیومی از فلز ساخته میشود، مقاومت آن در برابر آتـش سوزی بسیار بالا می‌باشد.

۲- بنابراین احتمال اکسیده شدن آن در مناطق مرطوب بسیار بسیار پایین است .

۳- مقاومت کف کاذب آلومینیومی در مقابل نیروهای استاتیکی و دینامیکی بسیار بالا است .

۴- زیر سازی آن بدون استفاده از پیچ و مهره انجام میشود  که موجب میشود شبکه به هم پیوسته پایدارتر و محکمتری را تشکیل دهد.

 

کف کاذب اتاق سرور

در مبحث کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری ، سرورها مسئول انجام این عملیات هستند در نتیجه در هنگام طراحی باید کنترل های سختگیرانه ای را در نظر گرفت تا حتی در بدترین شرایط نیز خللی در کار سرور ها و کامپیوتر ها ایجاد نشود. یکی از رایج ترین کاربردهای کف کاذب اجرای کف کاذب اتاق سرور است.

در طراحی کف کاذب اتاق سرور بخش های مهمی باید از نظر ایمنی و دسترسی مورد توجه قرار گیرند، به همین منظور منابع مهم شبکه، بویژه در هنگام قطع برق، آتش سوزی، سیل و دیگر شرایط اورژانسی همگی از فضاهای موجود در کف کاذب یا سقف کاذب اتاق در دسترس خواهند بود.

قیمت کف کاذب اتاق سرور

هزینه نصب و اجرای کف کاذب اتاق سرور به عوامل مختلفی وابسته است که عبارتند از میزان استفاده از مصالح و جنس به کار رفته در آن. همچنین مساحت اتاق در تعداد پایه ها و کف پوش های به کار رفته در آن تاثیرگذار است بعنوان مثال قیمت کف کاذب اتاق سرور برای یک شرکت کوچک که اتاق آن ۶ متر مربع است در حدود 280 هزارتومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *