بک لینک

ساعت هوشمند با قابلیت شناسایی اشیا

ساعت هوشمند با قابلیت شناسایی اشیا

این فناوری که برای ساخت یک ساعت هوشمند به کار رفته است، با استفاده از رسانش الکتریکی طبیعی بدن انسان امکان شناسایی ابزارهایی مانند مسواک برقی، دستگیره در، فرمان موتورسیکلت و اجاق آشپزخانه را فراهم می کند.

 

به اعتقاد محققان با توجه به این که ساعت هوشمند جدید قادر است با استفاده از امواج الکترومغناطیس گسیل شده از اشیا، ماهیت آن ها را تشخیص دهد، نیاز به استفاده از برچسب های RFID و حسگرها را کاهش داده یا از بین می برد

 

برای استفاده از فناوری EM-Sense به منظور شناسایی اشیای مختلف توسط کامپیوتر یا ساعت های هوشمند، نیازی به ایجاد تغییر در آن ها نیست. این فناوری زمینه تولید نسل جدید نرم افزارهای آگاه به موقعیت را نیز فراهم می کند. اساسا این فناوری، قابلیت های اینترنت را به اشیای فیزیکی نیز تعمیم می دهد. این مفهوم با عنوان اینترنت اشیا معرفی شده است و راه های جدیدی را برای تعامل با اشیا فراهم می کند.

 

جسیکا هاگینز، یکی از محققان دانشگاه کارنگی ملون معتقد است که این فناوری از طریق فراهم سازی امکان گردآوری اطلاعات از طریق لمس اشیا، تجربه استفاده از اینترنت اشیا را غنی تر می کند. این فناوری پیشرفته، کاربردهای بسیار متعددی از اندازه گیری زمان لازم برای انجام امور روزمره مانند مسواک زدن گرفته تا باز کردن قفل فایل های کامپیوتر بدون نیاز به گذرواژه، را در اختیار می گذارد.

 

به عنوان نمونه ای از این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– با رفتن شخص روی یک ترازو، وزن وی روی صفحه ساعت هوشمند به نمایش درآید.
– با لمس فرمان اتومبیل، ساعت هوشمند کاربر، آخرین اخبار را پخش کند.
– با لمس دستگیره در دفتر کار، ساعت هوشمند کاربر، برنامه قرارهای روز کاری اعلام کند یا نمایش دهد.
– با لمس کردن ابزاری مانند دریل، دستورالعمل استفاده از آن روی نمایشگر ساعت هوشمند به نمایش درآید.

یک دیدگاه برای “ساعت هوشمند با قابلیت شناسایی اشیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *