بک لینک

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ هم “منفجر” می‌شوند

ماشین‌های لباسشویی سامسونگ هم "منفجر" می‌شوند

“کمیته امنیت محصول آمریکا برای مشتری” یک فراخوان عمده برای 34 نوع ماشین لباسشویی مختلف اعلام کرد که حدود 2.8 میلیون دستگاه از این وسیله را در آمریکا تحت پوشش قرار می‌داد. ماشین‌های لباسشویی مورد فراخوان، همگی از نوع درب از بالا هستند که همه آن‌ها از کنترل عقب یا وسط برخوردارند.

 

مشکل این ماشین‌ها، از دست دادن تعادل در برخی موارد بارگیری بیش از حد لباس یا لرزش بسیار زیاد است. این مساله منجر به جدا شدن بخش بالایی دستگاه در برخی ماشین‌های لباسشویی می‌شود. اگرچه این مساله بطور فنی “انفجار” محسوب نمی‌شود، اما بخش بالایی ماشین ممکن است پرتاب شده یا اینکه خراب شود. البته در برخی موارد بخش‌های مکانیکی دستگاه به بیرون پرتاب شده و حتی احتمال آتش‌سوزی هم وجود داشته که مساله امنیتی حائز اهمیتی محسوب می‌شود.

 

تاکنون 9 گزارش از مجروحیت در اثر این مشکل به سامسونگ ارائه شده که دو نمونه آن شامل شکستگی فک و آسیب به دست‌ بوده است. همچنین 733 گزارش دیگر نیز در مورد لرزش بسیار شدید دستگاه یا جدا شدن بخش بالایی آن بدون آسیب جانی ارائه شده است.

 

ماشین‌های لباسشویی مساله‌دار بین سال‌ها 2011 تاکنون در آمریکا به فروش رسیده‌اند و سامسونگ یک صفحه اینترنتی برای شرح شیوه واکنش این شرکت به مشکل راه‌اندازی کرده است.

 

مشتریان می‌توانند گزینه تعمیر رایگان دستگاه در خانه به همراه تقویت بخش بالایی ماشین‌لباسشویی را انتخاب کنند که در این صورت، به مدت ضمانتنامه آن‌ها بطور رایگان یک سال دیگر اضافه خواهد شد. البته این گزینه برای لباسشویی‌های دارای کنترل میانی هنوز ارائه نشده است.

 

گزینه دوم شامل ارائه تخفیف برای خرید یک ماشین لباسشویی دیگر سامسونگ یا  هر شرکت دیگر به همراه نصب رایگان مدل جدید و انتقال نسخه قدیمی‌تر است. میزان تخفیف به زمان ساخت محصول و مدل آن بستگی دارد و کاربرانی که مجددا از محصولات دیگر سامسونگ استفاده کنند، تا 150 دلار جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *