بک لینک

کشف مشکلات متعدد در تائید هویت از طریق اسکن چشم

کشف مشکلات متعدد در تائید هویت از طریق اسکن چشم

به گزارش سیناپرس, شرکت سامسونگ در حال تنظیم برنامه های خود برای عرضه نسل جدید سری تلفن های همراه گالاکسی نوت است و قرار است این دستگاه ها به عنوان نخستین میزبان نسل جدیدی از فناوری تائید هویت کاربران به حساب بیایند. با این وجود به نظر می رسد که این کار چندان ساده نخواهد بود زیرا به تازگی اخبار مختلفی درباره مشکلات این سیستم با چشمان بسیاری از کاربران در اینترنت منتشر شده اند که نشان می دهند این فناوری هنوز تا تکامل راهی طولانی در پیش دارد.

این فناوری برای کسانی که از لنز چشمی و یا عینک استفاده می کنند نیز چندان کارآمد نخواهد بود. علاوه بر این نیز افرادی که چشمان خود را با کمک فناوری های جدیدی مانند لیزیک و لازک جراحی کرده اند نیز جهت تائید هویت خود به واسطه این سیستم با مشکل روبرو خواهند بود.

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط یکی از منابع خبری مشهور در زمینه تلفن همراه به نام اندروید آتوریتی (android authority) به نظر می رسد که این فناوری تقریبا با چشمان نیمی از کاربران سازگاری نخواهد داشت. تصاویر منتشر شده نشان می دهند که این فناوری اسکن چشم که با نام اسکنر آیریس شناخته می شود، قرار است تا تنها برای افرادی که چشمان کاملا سالم دارند به حالت عادی کار کند.

مشکلات گزارش شده در آزمایش این فناوری نشان می دهند که میزان حساسیت آن به شدت بالاتر از سطح انتظارات است و به همین دلیل حتی ورم صبحگاهی چشم ها و یا تغییر حالت چشم به واسطه خستگی می تواند تاثیر به سزایی بر روی دقت کاری این دستگاه گذاشته و از ورود کاربران ممانعت به عمل بیاورد.

همچنین این تصاویر نشان می دهند که این فناوری برای کسانی که از لنز چشمی و یا عینک استفاده می کنند نیز چندان کارآمد نخواهد بود. علاوه بر این نیز افرادی که چشمان خود را با کمک فناوری های جدیدی مانند لیزیک و لازک جراحی کرده اند نیز جهت تائید هویت خود به واسطه این سیستم با مشکل روبرو خواهند بود.

2 دیدگاه برای “کشف مشکلات متعدد در تائید هویت از طریق اسکن چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *