بک لینک

این هدفون مناسب گوش شما حالت میگیرد

این هدفون مناسب گوش شما حالت میگیرد

مدل‌های قدیمی، به نسبت سنگین هستند و هرلحظه امکان افتادن آن از گوش هست. اما به نظر نمی‌رسد این مشکل حل‌نشده باقی بماند. مدل‌های جدید، خود را با قالب گوش شما تطبیق می‌دهند. به همین خاطر به نظر بسیار بهتر از سایر محصولات مشابه هستند.

هدفون جدید Revols توسط یک استارتاپ به نام فناوری‌های Revols ساخته‌شده است و جنس آن ژله‌ای است. کاربر این هدفون را در گوش‌های خود قرار می‌دهد و برنامه مخصوص را در تلفن همراه اجرا می‌کند. بعد از اجرای این برنامه، طی یک فرآیند مکانیکی شکل و قالب خود را مطابق با گوش تغییر می‌دهد. درنتیجه ما یک وسیله سفارشی و شخصی‌سازی‌شده داریم. آن‌هم در عرض ۶۰ ثانیه. اما دلیل چنین تغییر شکلی شاید این باشد که ساختار بیرونی گوش‌های ما همانند اثرانگشت، منحصربه‌فرد است.

بلومر و ناوی کوهن، که دوستان صمیمی و همکار در این پروژه هستند، در سال ۲۰۱۴ شروع به توسعه هدفون‌هایی کردند که هر شخصی بتواند آن‌ها را در خانه متناسب با قالب گوش خودتنظیم کند. استارتاپ آن‌ها سرمایه‌ای در حدود ۲.۵ میلیون دلار جذب کرد. همچنین این کمپین به یکی از موفق‌ترین کمپین‌ها در کانادا تبدیل شد. به گفته بلومر: هدفون آن‌ها یکی از راحت‌ترین نمونه‌ها در میان محصولات مشابه است.

اما چگونه ممکن است یک هدفون مطابق با قالب گوش شما شکل بگیرد. ساختار آن به‌گونه‌ای است که یک سری پالس‌های الکتریکی را به سمت ژل حبابی مانند می‌فرستد. این پالس‌ها سبب شکل دادن حباب ژله‌ای مطابق با قالب گوش شما می‌شود. ما درباره جنس این حباب‌ها پرسیدیم. اما مواد تشکیل‌دهنده این حباب ژله‌ای را یک راز نامیدند.

زمانی که ژل حبابی مانند هدفون همانند یک شکوفه غنچه شروع به بزرگ شدن می‌کند، حسی شبیه به وجود کرم کارامل را در گوش خود حس کردم. من آن را از طریق بلوتوث به برنامه مخصوص آن متصل کردم و با زدن تنها یک دکمه، انتقال پالس‌های الکتریکی شروع شد. به‌اندازه ۶۰ ثانیه صبر کردم. در وسط کار گرمایی را در گوش خود حس کردم که نشان از انتقال جریان الکتریکی بود.

چند دقیقه بعد که ساختار آن به‌خوبی شکل‌گرفته بود، آن را بیرون آوردم. درجه حرارت گوش من چیزی در حدود ۴۵ درجه بود درحالی‌که قسمتی از آن به لبه گوش چسبیده بود. اگرچه این هدفون با تغییر شکل همراه هست. اما آن‌چنان با شکل تغییریافته خود فرقی ندارد. بلومر می‌گوید که این تغییرات مکانیکی تغییراتی فوق‌العاده هستند.

شرکت Revols ادعا دارد که این هدفون به صورتی طراحی‌شده که هنگام استفاده از آن صدا وارد گوش نمی‌شود. همچنین صدایی به بیرون منتقل نمی‌شود. گرچه شما می‌توانید با تنظیم کردن تنظیمات آن صدای خودروها و مردم اطراف را بشنوید. بزرگ‌ترین حرکت نزولی در هدفون‌ها، مصرف باتری آن‌ها است. هدفون‌ها یک میکروفون کوچک لازم دارند تا به صداهای محیط اطراف گوش کنند. درحالی‌که این میکروفون موجب خالی شدن باتری در عرض ۶ ساعت می‌شود. یک پک اضافی باتری می‌تواند عمر باتری را تا ۸ ساعت افزایش دهد.

شرکت Revols این محصول را در سایت خود به‌صورت پیش‌خرید گذاشته است. اما این اولین هدفون شخصی‌سازی‌شده برای ورود به بازار نیست.  سایر محصولات مشابه، قیمتی در حدود هزار دلار برای یک جفت‌دارند و حتی برخی از مدل‌ها نیاز به مشاوره با یک متخصص گوش و حلق و بینی برای استفاده دارند.

به گزارش دیجی رو، محصول نوین این شرکت در سال آتی و باقیمت ۲۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد. این هزینه شامل مجموعه‌ای از هدفون‌های قابل‌تغییر، کیف حمل‌ونقل و مجموعه‌ای از پوست ژله‌ای برای پوشاندن میکروفون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *