بک لینک

آیفون سال 2018 صفحه‌نمایش AMOLED خمیده خواهد داشت

آیفون سال 2018 صفحه‌نمایش AMOLED خمیده خواهد داشت

به نظر می‌رسد این ماجرا به هر حال اتفاق بیفتد اما سوال اصلی اینجاست که این اتفاق کی می‌افتد؟ برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند آیفون 7 که امسال به بازار عرضه خواهد شد اولین گوشی‌ای خواهد بود که در آن تکنولوژی صفحه نمایش تغییر می‌کند اما اغلب تحلیل‌گران معتقدند این اتفاق در گوشی آیفون 7s یا آیفون 8 که سال آینده عرضه خواهد شد می‌افتد. بعضی هم می‌گویند اپل یک گوشی با صفحه نمایش خمیده یا حتی قابل انعطاف معرفی خواهد کرد.

رییس شرکت تحقیقاتی UBI، لی چونگ هون در یک سمینار برای سرمایه‌گذاران صنعتی که جمعه هفته گذشته برگزار شد در این زمینه نظر خود را اعلام کرد. براساس نظر او، اپل برای صفحه نمایش‌های جدید خود تعدادی تامین کننده دارد. پیش‌تر گزارش‌هایی درباره توافق بین سامسونگ و اپل برای تامین 100 میلیون پنل OLED در سال منتشر شده بود. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد سامسونگ با تامین 60 درصد از نیاز اپل بزرگ‌ترین تامین‌کننده صفحه نمایش‌های جدید این شرکت خواهد بود. تامین‌کننده بزرگ بعدی اپل شرکت ال‌جی است که حدود 20 تا 30 درصد این نیاز را تامین می‌کند. نهایتا باقی‌مانده این تقاضا توسط شریک تجاری اپل، فاکس‌کان تولید خواهد شد.

لی معتقد است اولین پنل‌های AMOLED اپل در آیفون‌های سال 2018 این شرکت استفاده خواهند شد. او همچنین عنوان کرده که 30 درصد آیفون‌های ساخته شده آن سال صفحه نمایش خمیده خواهند داشت؛ چیزی شبیه به صفحه نمایش‌های سری اج سامسونگ. رییس شرکت تحقیقاتی UBI می‌گوید تا سال 2020 میزان این صفحه‌نمایش‌ها به 80 درصد آیفون‌های توزیعی خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *