بک لینک

رایانه ۹ دلاری ساخته می شود

رایانه ۹ دلاری ساخته می شود

رایانه ۹ دلاری ساخته می شود
شاید حتی مطرح کننده ایده رایانه ۹ دلاری هم تصور نمی کرد ۴۰ برابر سقف از پیش تعیین شده، کمک مالی برای توسعه این پروژه دیدنی جمع آوری شود.
ایده جدید CHIP که از آن به عنوان رقیبی تازه برای Raspberry Pi در عرصه طراحی و ساخت رایانه های ارزان قیمت یاد می شود چیزی نزدیک به دو میلیون دلار کمک مالی جهت تبدیل شدن به یک فناوری جدید و کاربردی جذب کرده است. طی هفته های اخیر حدود ۴۰ هزار تن از سراسر جهان بودجه کلی بالغ بر دو میلیون دلار برای راه اندازی پروژه ساخت رایانه های ارزان قیمت ۹ دلاری ارایه کرده اند.
این رایانه ارزان قیمت ابعاد مختصری داشته و به راحتی در کف دست جای می گیرد. CHIP به پردازشگر ۱ گیگاهرتزی و RAM ۵۱۲ مگابایتی مجهز بوده و از حافظه داخلی ۴ گیگابایتی نیز بهره می برد. در این فناوری جدید از سیستم عامل لینوکس استفاده شده است. وای فای، بلوتوث و پورت ویدئو به همراه تطبیق دهنده های VGA و HDMI از دیگر بخشهای تشکیل دهنده این رایانه ارزان قیمت به شمار می آید.
ارزان تمام شدن ساخت این رایانه جدید به همکاری پروژه با شرکت چینی « Allwinner Technology» مربوط می شود. این شرکت تخصص ویژه ای در طراحی و تولید تراشه های مختلف و از جمله نمونه ای ارزان قیمت دارد. از جمله آپشنهایی که برای این رایانه جدید در نظر گرفته شده می توان به نمایشگر لمسی ۴.۳ اینچی، صفحه کلید و باتری با قابلیت نگهداری تا ۵ ساعت شارژ اشاره کرد که در این صورت مورد نظر چیزی میان Game Boy و بلک بری بوده و قیمتی بیشتر از ۹ دلار خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *