بک لینک

درخواست اپل از مشتریانش: آنلاین خرید کنید

7812

کوپرتیونیی ها دوست دارند که کاربرانشان قدم به داخل فروشگاه های آن گذاشته و اپل واچ را از نزدیک تست کنند، اما این گروه نباید انتظار داشته باشند که با یکی از این ساعت های هوشمند از درب فروشگاه ها خارج شوند.

طبق گزارشی که در Business Insider منتشر شده، آنگلا آرنتس مدیر فروشگاه های این شرکت یادداشتی را برای کارکنان خود ارسال نموده و از آنها خواسته که مشتریان را به خرید آنلاین اپل واچ و مک بوک جدید ترغیب نمایند.

در این یادداشت آمده: «روزهای انتظار کشیدن در صف برای خرید یک محصول تازه به سر آمده» و در ادامه نیز خواستار انتقال فرایند فروش از خرده فروشی ها به فروشگاه های آنلاین شده و معتقد است که این کار «تغییری قابل توجه» محسوب می گردد.

اما منظور اصلی از بیانیه خانم آرنتس این نیست که موجودی خرده فروشی های اپل از این دو محصول جدید پایین است، بلکه با این گفته، در نظر دارد شیوه ای امروزی تر را برای فروش محصولات کمپانی متبوع خود در پیش بگیرد.

شرکت مورد بحث به خاطر صف های طولانی کاربرانش شناخته می شود که ساعت ها (و شاید روزها) برای خرید آیفون جدید آن مقابل فروشگاه هایش انتظار می کشند.

این مسأله در عین حال که وفاداری کاربران اپل را برایش به دنبال داشته، به نوعی کلاس آن را به عنوان یک کمپانی پیشرفته و مدرن در میان شرکت های رقیب پایین آورده.

همین امر باعث شد که مدیران این شرکت برای فروش اپل واچ شیوه تازه ای را در پیش بگیرند و آغازگر این حرکت هم کسی نبود جز آنگلا آرنتس که پیش تر سمت مدیر عاملی برند بِربِری را در اختیار داشته.

اما این حرکت در نوع خود عجیب هم به نظر می رسد و با اجرایی شدنش فروشگاه های این برند صرفا به محلی برای نمایش محصولات بدل خواهند شد.

مشخص نیست که آیا این روند با ارائه محصولات آتی کمپانی مورد بحث هم ادامه می یابد یا خیر، در هر صورت فعلا روشن است که اپل بی صبرانه مشتاق حجوم کاربران به فروشگاه هایش است تا محصولات جدیدش را تست نموده و سپس آنها را از خانه سفارش دهند (و بعد منتظر بمانند تا کالا به دستشان برسد).

اما این مسأله ضمن آنکه ممکن است باعث ناخشنودی برخی از کاربران اپل شود می تواند فرایند عرضه محصولات جدید آن را راحت تر نموده و از سود شرکت های ثالث فروشنده آنها بکاهد. از دیگر مزایای این کار آن خواهد بود که با از بین رفتن صف های خرید، یکی از سرگرمی های سامسونگ هم برای تفریح و وقت گذراندن کاسته خواهد شد.

فروشگاه های اپل در ایالات متحده آمریکا موجودی خوبی از ساعت هوشمند را در اختیار خواهند داشت با این همه آنطور که Business Insider گزارش داده، فروشگاه های انگلستان در زمان آغاز عرضه حتی یک عدد ساعت را هم در انبارهای خود نخواهند داشت. ناگفته نماند که تست ساعت و دریافت پیش سفارش برای آن از جمعه همین هفته آغاز خواهد شد.
متن کامل یادداشت خانم آنگلا آرنتس

آنلاین به صف شوید

دوران منتظر ماندن در صف برای خرید یک محصول تازه به سر آمده و به لطف اپلیکیشن Apple Store و فروشگاه آنلاین ما، خرید ساعت هوشمند و مک بوک جدید راحت تر شده است. به این ترتیب مشتریان دقیقا خواهند دانست که چه زمانی و در کجا کالای خریداری شده خود را دریافت خواهند کرد.

این، تغییری قابل ملاحظه است و برای اجرایی شدنش به کمک شما نیاز داریم. به مشتریان خود بگویید که موجود ما به صورت آنلاین بیشتر است و به آنها نشان دهید که سفارش آنلاین به چه سادگی امکان پذیر خواهد بود.

دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *